Статут школи
« МОСТИСЬКИЙ ЗАКЛАД ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ №2
І - III СТУПЕНІВ
МОСТИСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
4
ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ»
2018
І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. «Мостиський заклад загальної середньої освіти № 2 І-ІІІ ступенів М остиської міської ради Львівської області» - це опорний заклад середньої освіти (далі - опорний заклад), що забезпечує реалізацію права громадян на здобуття повної загальної середньої освіти. Скорочена назва 0 3 - «М остиський ЗЗСО №2 І-ІІІ ступенів».
Опорний заклад «М остиський заклад загальної середньої освіти №2 І-ІІІ ступенів М остиської міської ради Львівської області» створений рішенням сесії М остиської міської ради від 20 березня 2018 року за № 1.
1.2. У структурі опорного закладу функціонують:
- заклад загальної середньої освіти І ступеня (1-4 кл.);
- заклад загальної середньої освіти ІІ-ІІІ ступенів із допрофільним вивченням окремих предметів (5-1 Ікл);
- філії опорного закладу:
- філія «Підлісецький заклад загальної середньої освіти І-ІІ ступенів заклад дош кільної освіти М остиської міської ради Львівської області» опорного закладу «М остиський заклад загальної середньої освіти № 2 І-ІІІ ступенів М остиської міської ради Львівської області».
- філія «Годинівський заклад загальної середньої освіти І-ІІ ступенів - заклад дош кільної освіти М остиської міської ради Львівської області» опорного закладу «М остиський заклад загальної середньої освіти № 2 І-ІІІ ступенів М остиської міської ради Львівської області».
Структура закладу забезпечує рівний доступ до якісної освіти дітям молодшого шкільного віку, наступність та перспективність у наданні освітніх послуг у закладах II та III ступенів.
1.3. Опорний заклад є правонаступником М остиської загальноосвітньої школи № 2 І-ІІІ ступенів, Підлісецького ЗЗСО І-ІІ ступенів, Годинівського ЗЗСО І-ІІ ступенів, Підлісецького ДНЗ з короткотерміновим режимом роботи, Годинівського ДНЗ з короткотерміновим режимом роботи.
1.4. Ю ридична адреса закладу: 81300, Львівська область, М остиський район, місто М остиська, вулиця Ш евченка,2.
1.5. Засновником опорного закладу є М остиська міська рада Львівської області. 1.6.Опорний заклад є юридичною особою, має штамп, печатку.
1.7. Кількість учнів опорного закладу (без врахування учнів філій), як правило, становить не менше 600 осіб.
-2-
1.8. Опорний заклад у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України “Про освіту”, “Про загальну середню освіту”, “Про місцеве самоврядування в У країні”, іншими законодавчими актами, постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Президента України, Кабінету М іністрів України, наказами МОН України, інших центральних органів виконавчої влади, ріш еннями засновника та власними установчими документами.
1.9. Опорний заклад діє на підставі Статуту опорного закладу, розробленого відповідно до Цивільного та Господарського кодексів України, Законів України “Про освіту”, “Про загальну середню освіту”, Положення про загальноосвітній навчальний заклад, затвердженого постановою Кабінету М іністрів України від 27 серпня 2010 р. № 778, Положення про освітній округ, затвердженого постановою Кабінету М іністрів України від 27 серпня 2010 р. № 777, інших нормативно
правових актів і затверджується засновником опорного закладу. 1.10. Опорний заклад утворено з метою:
- створення єдиного освітнього простору;
- забезпечення рівного доступу осіб до якісної освіти; створення умов для здобуття особами повної загальної середньої освіти, впровадження допрофільної підготовки і профільного навчання, поглибленого вивчення окремих предметів, забезпечення всебічного розвитку особи, а також допрофесійного навчання незалежно від місця їх проживання; створення умов для дітей з особливими освітніми потребами;
- раціонального й ефективного використання наявних ресурсів суб’єктів округу, їх модернізації;
Головними завданнями опорного закладу є концентрація та ефективне зикористання наявних ресурсів, їх спрямування на задоволення освітніх потреб учнів (вихованців), створення єдиної системи виховної роботи.
1.11. Діяльність опорного закладу будується на принципах гуманізму, демократизму, незалежності від політичних, громадських і релігійних організацій та об’єднань, взаємозв’язку розумового, морального, фізичного і естетичного виховання, органічного поєднання загальнолюдських духовних цінностей із національною історією й культурою, диференціації та оптимізації змісту й форм освіти, науковості, розвиваю чого характеру навчання та його індивідуалізації.
1.12. Опорний заклад самостійно приймає рішення й здійснює діяльність у межах своєї компетенції, передбаченої законодавством України та власним Статутом.
1.13. Заклад несе відповідальність за реалізацію головних завдань відповідно до чинних законодавчих актів за дотриманням державних стандартів освіти.
1.14. Навчання в опорному закладі здійснюється державною мовою із можливістю запровадження поглибленого вивчення предметів відповідно до Типової освітньої програми ЗЗСО.
- З -
1.15. Опорний заклад має право:
- визначати форми й засоби організації освітнього процесу за погодженням із засновником;
- визначати варіативну частину робочого навчального плану в установленому порядку;
- розробляти і впроваджувати авторські програми, експериментальні та індивідуальні робочі навчальні плани;
- розробляти та пропагувати інформаційно-методичну літературу;
- призачаєти на посаду та звільняти з посади працівників визначати їх функціональні обов’язки;
- використовувати різні форми морального й матеріального заохочення учасників освітнього процесу;
- бути власником і розпорядником рухомого й нерухомого майна згідно з законодавством України та власним Статутом;
- отримувати кошти й матеріальні цінності від органів місцевого самоврядування, виконавчої влади, юридичних і фізичних осіб;
- залишати у своєму розпорядженні і використовувати власні надходження у порядку, визначеному чинним законодавством України;
- встановлювати власну атрибутику і символіку;
- встановлювати шкільну форму одягу для учнів;
- надавати населенню додаткові освітні послуги;
- об’єднувати свою діяльність із діяльністю інших підприємств, установ, організацій (вітчизняних та іноземних) на основі угод і договорів про співпрацю.
1.16. В опорному закладі створюються та функціонують методичні об'єднання вчителів ( за фаховим принципом спорідненості навчальних дисциплін), соціально-психологічна служба, інші організації, діяльність яких не суперечить чинному законодавству.
1.17. Медичне обслуговування учнів та відповідні умови для його організації забезпечуються закладом освіти та комунальним закладом охорони здоров’я « Центр первинної медико-санітарної допомоги» М остиської міської ради Львіської області.
1.18. Організація гарячого харчування дітей шкільного віку здійснюються відповідно до чинного законодавства.
1.19. Взаємовідносини опорного закладу з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними.
II. ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
2.1. Опорний заклад організовує свою роботу самостійно, відповідно до плану роботи на поточний навчальний рік.
У плані роботи відображаються найголовніші питання роботи опорного закладу, визначаються перспективи його розвитку.
План роботи затверджується педагогічною радою опорного закладу.
2.2. Основним документом, що регулює освітній процес, є освітня програма ЗЗСО, що складається на основі Типових освітніх програм, розроблених та затверджених М іністерством освіти і науки України, із конкретизацією варіативної частини й визначенням профілю навчання.
2.3. Робочий навчальний план опорного закладу схвалюється педагогічною радою закладу, затверджується директором та погоджується Відділом ОКТМС Мостиської міської ради Львівської області.
2.4. Додатками до робочого навчального плану є розклад уроків та режим роботи закладу на рік.
2.5. Відповідно до робочого навчального плану педагогічні працівники закладу самостійно добирають програми, підручники, навчальні посібники, що мають ^зиф М іністерства освіти і науки України, а також науково-методичну літературу, дидактичні матеріали, форми, методи, засоби навчальної роботи, що мають забезпечувати виконання статутних завдань та здобуття освіти на рівні державних стандартів.
2.6. Опорний заклад здійснює освітній процес за денною формою навчання.
2.7. Зарахування учнів до 1 класу опорного закладу здійснюється за наказом директора на підставі заяви батьків або осіб, які їх заміняють, медичної довідки встановленого зразка та свідоцтва про народження (копії).
2.8. Зарахування учнів до 2-4 та 5-11 класів здійснюється відповідно до чинного законодавства.
2.9. За учнями, які навчаються у закладі, зберігається право вільного переходу до відповідного класу закладу загальної середньої освіти.
2.10. У закладах І-ІІ ступеня навчання для учнів за бажанням батьків або осіб, які їх замінюють, при наявності належної навчально-матеріальної бази, педагогічних працівників, обслуговуючого персоналу можуть створюватись групи продовженого дня.
Зарахування до груп продовженого дня і відрахування дітей із них здійснюється наказом директора закладу на підставі заяви батьків (осіб, які їх замінюють).
Режим роботи групи продовженого дня розробляється відповідно до діючих Державних санітарних правил і норм улаштування, утримання загальноосвітніх
-5-
навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу, ухвалюються педагогічною радою і затверджується директором закладу.
2.11. Структура навчального року, а також тижневе навантаження учнів встановлюється закладом в межах часу, що передбачений робочим навчальним планом.
Навчальні заняття розпочинаю ться 1 вересня у День знань і закінчуються не пізніше 1 липня.
2.12. Іноземці приймаються до закладу відповідно до Закону України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства».
2.13. Кожна особа має право здобувати початкову та базову середню освіту в закладі освіти, що найбільш доступний та наближений до місця проживання особи.
2.14. Наповнюваність класів, груп, поділ учнів при вивченні профільних та інших предметів визначається М іністерством освіти і науки України на основі встановлених Кабінетом М іністрів України нормативів фінансування здобуття загальної середньої освіти. За рахунок додаткових асигнувань, коштів місцевого бюджету, рішенням ради закладу може встановлюватися менш а наповнюваність класів і груп.
2.15. Тривалість уроків в опорному закладі становить у 1 класах - 35 хвилин, у 2- 4 класах - 40 хвилин, у 5-11класах- 45 хвилин. Зміна тривалості уроків допускається за погодженням із Відділом ОКТМС.
2.16. Тривалість перерв між уроками встановлюється із урахуванням потреб в організації активного відпочинку і харчування учнів, але не менше як 10 хвилин, великої перерви (після 2-го та 3-го уроків) - 20 хвилин.
2.17. Розклад уроків складається на початку навчального року відповідно до робочого навчального плану з дотриманням санітарно-гігієнічних та педагогічних вимог, погоджується відповідними службами й затверджується директором опорного закладу.
Окрім різних форм обов'язкових навчальних занять, у опорному закладі проводяться індивідуальні, групові, факультативні та інші позакласні заняття та заходи за окремим розкладом, які спрямовані на задоволення освітніх інтересів учнів та розвиток їхніх творчих здібностей, нахилів і обдарувань.
Поглиблена підготовка учнів досягається в результаті вивчення спеціальних курсів, факультативів, курсів за вибором, а також відвідування занять у клубах, студіях, гуртках, творчих об’єднаннях, товариствах тощо. В опорному закладі проводиться пош укова й навчально-дослідницька робота учнями й учителями.
2.18. Зміст, обсяг і характер домашніх завдань із кожного предмета визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням
індивідуальних особливостей учнів. У першому класі домашні завдання учням не задаються.
2.19. Система оцінювання знань учнів опорного закладу, порядок проведення державної підсумкової атестації, переведення та випуску, звільнення від державної підсумкової атестації, нагородження за успіхи у навчанні визначаються відповідно до вимог чинного законодавства.
2.20. Оцінювання рівня досягнень учнів в опорному закладі здійснюється відповідно до дію чої системи оцінювання навчальних досягнень та чинних нормативних документів.
2.21. У документі про освіту відображаються досягнення учнів у навчанні за семестри, навчальний рік (табель успішності) та державну підсумкову атестацію (свідоцтво, атестат). У документах про освіту (свідоцтво, атестат) оцінка за поведінку не виставляється.
2.22. Навчання в опорному закладі завершується державною підсумковою атестацією, за результатами якої видається атестат про повну загальну середню освіту зразка, затвердженого Кабінетом М іністрів України.
2.23. Результати семестрового, річного, підсумкового оцінювання доводяться до відома учнів, їхніх батьків класним керівником, результати державної підсумкової атестації - головою атестаційної комісії.
2.24. Порядок переведення і випуск учнів опорного закладу визначається чинною Інструкцією про порядок переведення та випуск учнів навчальних закладів системи загальної середньої освіти, затвердженої наказом М іністерства освіти і науки України.
2.25. Контроль за відповідністю освітнього рівня учнів, які закінчили певний ступінь навчання, відповідно до вимог Державного стандарту загальної середньої освіти здійснюється шляхом їх підсумкової атестації до чинного Порядку проведення державної підсумкової атестації згідно з чинним Положенням.
2.26. Учням, які закінчили І ступінь ЗЗСО, видається табель навчальних досягнень, після закінчення II ступеня - свідоцтво про базову загальну середню освіту; після закінчення ЗЗСО - атестат про повну загальну середню освіту.
2.27. За відмінні успіхи у навчанні для учнів встановлюються такі форми матеріального та морального заохочення: свідоцтво про базову загальну середню освіту з відзнакою, золота медаль «За високі досягнення у навчанні», срібна медаль «За досягнення у навчанні», похвальні листи «За високі досягнення у навчанні», похвальні грамоти «За особливі досягнення у вивченні окремих предметів».
III. УЧАСНИКИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
3.1. Статус учасників освітнього процесу, їхні права й обов'язки визначаються законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту» та Положенням про загальноосвітній навчальний заклад, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України та Статутом опорного закладу. Іноземці, прийняті до закладу, мають права і обов'язки учнів відповідно до законодавства України.
3.2. Учасниками освітнього процесу в опорному закладі є:
- учні ;
- керівник ЗЗСО;
- педагогічні працівники;
- психолог;
- соціальний педагог;
- педагог-організатор;
- бібліотекар;
- батьки або особи, які їх замінюють.
3.3. Права і обов'язки здобувачів освіти, педагогічних та інших працівників визначаються чинним законодавством та цим Статутом.
3.4. Здобувачі освіти мають право:
- на вибір форми навчання, факультативів, спецкурсів, позашкільних та позакласних занять;
- на користування навчально-виробничою, науковою, матеріально технічною, культурно-спортивною базою закладу;
- на доступ до інформації з усіх галузей знань брати участь у різних видах науково-практичної діяльності, конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах тощо;
- брати участь у роботі органів учнівського самоврядування школи;
- брати участь в обговоренні і вносити власні пропозиції щодо організації освітнього процесу;
- брати участь у роботі добровільних самодіяльних об'єднань, творчих студій, клубів, гуртків, груп за інтересами тощо;
- на захист від будь-яких форм експлуатації, психічного і фізичного насилля, що порушують права або принижують їхню честь, гідність;
- на індивідуальну та екстернатну форму навчання відповідно до чинних нормативних документів М іністерства освіти і науки України;
- на безпечні й нешкідливі умови навчання, виховання та праці. 3.5. Учні зобов'язані:
- оволодівати знаннями, уміннями, практичними навичками, підвищувати свій загальний культурний рівень;
- дотримуватися вимог Статуту, правил внутріш нього розпорядку;
- дбайливо ставитись до державного, комунального, громадського й особистого майна, майна інш их учасників освітнього процесу;
- дотримуватися вимог законодавства, моральних, етичних норм, поважати честь і гідність інших учнів та працівників опорного закладу;
- брати участь у різних видах трудової діяльності, що не заборонені чинним законодавством;
- дотримуватися правил особистої гігієни, дбати про охайний зовнішній вигляд (носити шкільну форму - повсякденну та парадну - встановленого зразка).
3.6. Педагогічними працівниками опорного закладу можуть бути особи з високими моральними якостями, які мають відповідну педагогічну освіту, належний рівень професійної підготовки, здійснюють педагогічну діяльність, забезпечують результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров'я яких дозволяє виконувати професійні обов'язки.
3.7. Призначення на посаду та звільнення з посади педагогічних та інших працівників й інші трудові відносини регулюються чинним законодавством України про працю, законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту» та іншими законодавчими актами, прийнятими відповідно до них правилами внутрішнього розпорядку. Трудові відносини між керівництвом опорного закладу та педагогічними працівниками можуть бути виражені у формі безстрокового та строкового трудових договорів та у формі контракту.
3.8. Педагогічні працівники мають право на:
- захист професійної честі й гідності;
- самостійний вибір форм, методів, навчальної роботи, нешкідливих для здоров'я учнів; участь в обговоренні та вирішенні питань організації освітнього процесу;
- проведення в установленому порядку науково-дослідницької, експериментальної й пошукової роботи;
- виявлення педагогічної ініціативи;
- позачергову атестацію з метою отримання відповідної категорії,педагогічного звання;
- участь у роботі органів учнівського самоврядування школи;
- проходження курсової перепідготовки;
- підвищення кваліфікаційного рівня;
-
3.9. Педагогічні працівники зобов'язані:
- забезпечувати належний рівень викладання навчальних дисциплін відповідно до навчальних програм, Державних стандартів системи загальної середньої освіти;
- сприяти розвиткові інтересів, нахилів та здібностей дітей, а також збереженню їхнього здоров'я, здійснювати пропаганду здорового способу життя;
- виконувати вимоги Статуту, правила й режим внутрішнього трудового розпорядку, умови контракту та колективного трудового договору;
- настановами й особистим прикладом утверджувати повагу до державної символіки, принципів загальнолюдської моралі;
- виховувати в учнів повагу до батьків, жінок, старш их за віком людей, народних традицій та звичаїв, духовних та культурних надбань народу України;
- готувати учнів до самостійного життя в дусі взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;
- дотримуватися педагогічної етики, моралі, поважати гідність учнів;
- захищати учнів від будь-яких форм фізичного або психічного насильства, запобігати вживанню ними алкоголю, наркотиків, тютюну, іншим шкідливим звичкам;
- постійно підвищувати свій професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну й політичну культуру;
- виконувати накази директора опорного закладу;
- брати участь у роботі педагогічної ради;
- брати участь у розробці та апробації методичних рекомендацій, госібників, підручників;
- систематично й неухильно, один раз на п ’ять років, проходити курсову перепідготовку;
- щороку проходити медичний огляд;
- старанно й охайно вести встановлену чинним законодавством шкільну документацію (класні журнали, особові справи учнів тощо).
3.10. Педагогічні працівники несуть повну персональну відповідальність за життя і здоров'я дітей під час проведення уроків, позакласних, позашкільних заходів, перерв та протягом усього перебування їх у закладі під час освітнього процесу.
3.11. Обсяг педагогічного навантаження вчителів визначається на підставі законодавства директором опорного закладу і погоджується Відділом ОКТМС М остиської міської ради. Обсяг педагогічного навантаження може бути менше
- / -
тарифної ставки (посадового окладу) лише за письмовою згодою педагогічного працівника. Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається лише у разі зміни кількості годин із окремих предметів, що передбачається робочим навчальним планом або за письмовою згодою ^лагогічного працівника з дотриманням законодавства про працю.
2. Робочий час педагогічних працівників визначається навчальним розкладом і посадовими обов’язками та діючими правилами внутрішнього трудового ?•: з порядку.
5.3. В опорному закладі обов'язково проводиться атестація педагогічних працівників, яка здійснюється один раз на п'ять років відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників України, затвердженого Міністерством освіти і науки України.
Атестацію педагогічних працівників опорного закладу та філій проводить _~егтаційна комісія І рівня опорного закладу.
5 ' А . Педагогічні працівники, які систематично порушують Статут, правила знутрішнього розпорядку школи, не виконують посадові обов'язки, умови трудового договору чи контракту або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, несуть дисциплінарну відповідальність згідно з чинним законодавством.
Працівники опорного закладу у відповідності до ст. Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» проходять 'езоплатні медичні огляди.
5.15. Інженерно-технічні працівники та навчально-допоміжний персонал гриймаються на роботу й звільняються директором опорного закладу згідно з чинним законодавством. їхні права, обов’язки та соціальні гарантії регулюються тгудовим законодавством, Статутом та правилами внутрішнього трудового гозпорядку закладу.
5 16. Батьки та особи, які їх замінюють, мають право:
- обирати й бути обраними до батьківських комітетів та органів том адського самоврядування;
- звертатися до органів управління освітою, директора опорного закладу та органів громадського самоврядування з питань навчання, виховання дітей;
- брати участь у заходах, спрямованих на поліпшення організації освітнього процесу та зміцнення матеріально-технічної бази закладу;
- на захист законних інтересів своїх дітей в органах громадського самоврядування опорного закладу та у відповідних державних, судових органах.
3.17. Батьки та особи, які їх замінюють, несуть відповідальність за здобуття дітьми повної загальної середньої освіти й зобов'язані:
- ~
- забезпечувати умови для здобуття дитиною повної загальної середньої освіти за будь-якою формою навчання;
- постійно дбати про фізичне здоров'я, психічний стан дітей, створювати належні умови для розвитку їхніх здібностей;
- поважати гідність дитини, виховувати працелюбність, почуття доброти, милосердя, шанобливе ставлення до Вітчизни, сім'ї, державної та рідної мови, повагу до національної історії, культури, цінностей інших народів;
- виховувати у дітей повагу до законів, прав, основних свобод людини; - нести персональну відповідальність за виховання, навчання й розвиток дітей;
- стежити за охайним виглядом дітей.
3.18. Представники громадськості мають право:
- обирати й бути обраними до органів громадського самоврядування школи; - керувати учнівськими об'єднаннями за інтересами й гуртками, секціями;
- сприяти покращенню матеріально-технічної бази, фінансовому забезпеченню опорного закладу;
- проводити консультації для педагогічних працівників;
- брати участь в організації освітнього процесу.
3.19. Представники громадськості зобов'язані дотримуватися Статуту опорного закладу, виконувати рішення органів громадського самоврядування, захищати учнів від всіляких форм фізичного та психічного насилля, пропагувати здоровий спосіб життя, ш кідливість вживання алкоголю, наркотиків, тютюну тощо.
3.20. Безпосередньо у закладі освіти громадський нагляд(контроль) може проводитися виключно з дозволу керівника закладу освіти, крім випадків, встановлених законодавством.
3.21. За умови реорганізації чи ліквідації опорного закладу, її працівникам і учням засновник гарантує дотримання їхніх прав та інтересів відповідно до чинного законодавства з питань праці та освіти.
IV. УПРАВЛІННЯ ОПОРНИМ ЗАКЛАДОМ
4.1. Система управління закладами освіти визначається законом та установчими документами.
Установчі документи закладу освіти передбачаю ть розмежування компетенції засновника, інших органів управління закладу освіти та його структурних підрозділів відповідно до законодавства.
4.2. Вищим органом управління опорним закладом є його засновник через уповноважений ним орган управління освітою - відділ освіти, культури і туризму, молоді та спорту М остиської міської ради.
4.2.1. Права і обов’язки засновника щодо управління закладом освіти визначаються цим Законом та іншими законами України, установчими документами закладу освіти.
4.2.2. Засновник закладу освіти або уповноважена ним особа, затверджує установчі документи закладу освіти, їх нову редакцію та зміни до них.
4.2.3. Засновник або уповноважена ним особа не має права втручатися в діяльність закладу освіти, що здійснюється ним у межах його автономних прав, визначених законом та установчими документами.
4.2.4. Засновник закладу освіти зобов’язаний забезпечити утримання та розвиток матеріально-технічної бази заснованого ним закладу освіти на рівні, достатньому для виконання вимог стандартів освіти та ліцензійних умов;
4.3. Директор опорного закладу здійснює безпосереднє керівництво закладом і несе відповідальність за освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність опорного закладу.
4.3.1. Директор діє у межах повноважень, визначених законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Положенням про загальноосвітній навчальний заклад, Положенням про освітній округ, Положенням про опорний заклад, Статутом опорного закладу.
4.3.2. Посаду директора опорного закладу може обіймати особа, яка є громадянином України, який має вищу освіту не нижче магістра, організаторські здібності, фізичний і психічний стан якої не переш коджає виконанню професійних обов’язків.
Керівник опорного закладу загальної середньої освіти призначається за результатами конкурсного відбору відповідно до Положення.
4.3.3. Додаткові кваліфікаційні вимоги до керівника та порядок його обрання (призначення) визначаються спеціальними законами та установчими документами закладу освіти.
4.3.- Директор опорного закладу освіти в межах наданих йому повноважень
- організовує діяльність закладу освіти;
- виріпіу є питання фінансово-господарської діяльності закладу освіти; - призначає на посаду та звільняє з посади працівників, визначає їх фу нкціональні обов’язки;
- забезпечує організацію освітнього процесу та здійснення контролю за ви:-:;нанням освітніх програм;
- забезпечу є функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти:
- забезпечує у мови для здійснення дієвого та відкритого громадського контролю за діяльністю закладу освіти;
- спрп--: ті створює умови для діяльності органів самоврядування закладу освіти:
- спр:-:--: хлоровому способу життя здобувачів освіти та працівників закладу освіти:
- контролює організацію харчування і медичного обслуговування учнів; видає у межах своєї компетенції накази, контролює їх виконання;
здійснює контроль за проходженням працівниками у встановлені терміни обов'язкових медичних оглядів і несе за це відповідальність;
- за погодженням із профспілковим комітетом затверджує правила внутрішнього
розпорядку, посадові обов'язки працівників закладу;
- створює у мови для творчого зростання педагогічних працівників, пошуку та застосу вання ними ефективних форм і методів навчання та виховання; несе відповідальність за свою діяльність перед учнями, батьками, педагогічними працівниками Відділом ОКТМ С, органами державної виконавчої влади тощо;
- здійснює зв'язок з громадськістю, координує роботу з батьками (особами, які їх замінюють);
- щороку звітує про стан освітнього процесу, методичної та фінансово господарської діяльності закладу на загальних зборах колективу.
4.4. Опорний заклад має штатний розпис, що розробляється і затверджується відповідно до вимог чинного законодавства на підставі Типових штатних нормативів загальноосвітніх навчальних закладів, що затверджені МОН.
4.5. Основною формою контролю за діяльністю опорного закладу є його атестація, яка проводиться у порядку згідно з чинним законодавством.
4.6 Зміст, форми і періодичність контролю, не пов’язаного з освітнім процесом, встановлюються засновником опорного закладу відповідно до чинного законодавства.
- /4* -
4.7. Діловодство опорного закладу організовується відповідно до порядку, визначеного чинним законодавством України. Звітність опорного закладу встановлюється відповідно до вимог чинного законодавства та державної статистики.
4.8. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування опорного закладу є загальні збори (конференція) колективу закладу освіти, що скликаються не менше одного разу на рік.
4.8.1. Повноваження, відповідальність, засади формування та діяльності органів громадського самоврядування визначаються спеціальними законами та установчими документами закладу освіти.
4.8.2. Делегати загальних зборів колективу з правом вирішального голосу обираються від таких трьох категорій:
- працівників закладу - зборами трудового колективу;
- учнів школи третього ступеня - класними зборами;
- батьків, представників громадськості - класними батьківськими зборами.
4.8.3. Кожна категорія обирає однакову кількість делегатів. Визначається така кількість делегатів так: від працівників школи - 35%, учнів - 30%, батьків і представників громадськості - 35%.
Термін їх повноважень становить один рік.
4.8.4. Загальні збори правочинні, якщо в їхній роботі бере участь не менше половини делегатів кожної з трьох категорій. Ріш ення приймається простою більшістю голосів присутніх делегатів.
*
4.8.5. Право скликати загальні збори мають голова ради закладу, директор опорного закладу, засновник, учасники зборів.
4.8.6. Загальні збори:
- обирають склад ради закладу, батьківського комітету та піклувальної ради;
- затверджують плани роботи ради закладу, батьківського комітету та піклувальної ради;
- заслуховують звіт директора й голів ради та батьківського комітету закладу;
- розглядають питання освітньої, методичної й фінансово-господарської діяльності опорного закладу;
- затверджують основні напрями вдосконалення освітнього процесу, розглядають інші найважливіші напрями діяльності опорного закладу.
- / і - -
4.10. При закладі за рішенням загальних зборів може створюватися і діяти піклувальна рада та батьківський комітет (рада).
Метою діяльності піклувальної ради є забезпечення доступності загальної середньої освіти для всіх громадян, задоволення освітніх потреб особи, залучення широкої громадськості до вирішення проблем навчання і виховання.
4.11. В опорному закладі створюється постійно діючий дорадчий колегіальний орган - педагогічна рада. Головою педагогічної ради є директор опорного закладу.
4.11.1. Педагогічна рада розглядає питання:
- удосконалення й методичного забезпечення освітнього процесу, планування та режиму роботи опорного закладу;
- переведення учнів до наступних класів і їх випуску, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за досягнення в навчанні;
- підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи, упровадження в освітній процес досягнень науки й передового педагогічного досвіду;
- морального та матеріального заохочення учнів і працівників опорного закладу;
- розподіл педагогічного навантаження.
4.11.2. Робота педагогічної ради планується в довільній формі за потребами опорного закладу. Кількість засідань педагогічної ради визначається їхньою доцільністю, але не може бути менше чотирьох разів на рік. Члени педагогічної ради мають право виносити на її розгляд актуальні питання освітнього процесу.
4.12. Вищим органом учнівського самоврядування є загальні збори, які відбуваються 2 рази на рік.
4.13. В опорному закладі діють батьківські комітети (ради) (далі - комітети), рішення про створення яких приймається на загальних зборах батьків відповідних класів (класу) або закладу.
4.13.1. Діяльність комітету здійснюється відповідно до Примірного положення про батьківські комітети (ради) загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженого чинним наказом М іністерства освіти й науки України.
4.13.2. Батьківські комітети мають право:
- брати участь в обстеженні житлово-побутових умов учнів, які перебувають у несприятливих соціально-економічних умовах;
- звертатися до директора, класного керівника й ради закладу щодо роз'яснення стану та перспектив роботи з питань, що турбую ть батьків;
- скликати позачергові батьківські збори;
- сприяти покращенню харчування учнів;
- сприяти дотриманню санітарно-гігієнічних та матеріально-технічних умов функціонування опорного закладу;
- брати участь у прийнятті рішень стосовно організації оздоровлення учнів;
- звертатися до відповідних органів управління освітою, органів громадського самоврядування з питаннями, пов'язаними з навчанням і вихованням дітей;
- виносити на розгляд директора і педагогічної ради пропозиції щодо позакласної та позаш кільної роботи з учнями, організаційно-господарчих питань, покращення роботи педагогічного колективу з батьками учнів.
4.14. В опорному закладі можуть створюватись учнівські та вчительські громадські організації, що діють відповідно до чинного законодавства України.
V. МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНА БАЗА
5.1. М атеріально-технічна база опорного закладу включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, інші матеріальні цінності, вартість яких відображено в балансі опорного закладу.
5.2. Майно закладу належить йому на праві повного господарського відання відповідно до чинного законодавства, рішення про заснування і Статуту закладу та укладених ним угод.
5.3. Вилучення основних фондів, оборотних коштів та іншого майна опорного закладу проводиться лиш е у випадках, передбачених чинним законодавством. Збитки, завдані закладу внаслідок порушення його майнових прав іншими юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до чинного законодавства.
5.4. Для забезпечення освітнього процесу база опорного закладу складається з навчальних кабінетів, майстерень, а також спортивного та актового залів, бібліотеки, архіву, медичного кабінету, комп'ютерного кабінету, їдальні, приміщення для технічного та навчально-допоміжного персоналу, кабінету соціально-психологічної служби тощо.
- 4 4 -
5.5. Опорний заклад має у користуванні земельну ділянку площею 1,33 га, на якій розміщуються спортивний майданчик, ігровий майданчик, господарські будівлі, зелені насадження.
VI. ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ
6.1. Опорний заклад є неприбутковою організацією. Ф інансово-господарська діяльність опорного закладу здійснюється на основі його кошторису.
6.2. Джерелами формування кошторису опорного закладу є
- кошти державного та місцевого бюджетів у розмірі, передбаченому нормативами фінансування загальної середньої освіти для забезпечення вивчення предметів в обсязі Державних стандартів освіти;
- благодійні внески юридичних і фізичних осіб;
- інші джерела, не заборонені чинним законодавством.
6.3. Опорний заклад має право
- на придбання й оренду необхідного обладнання та інших матеріальних ресурсів;
- отримувати допомогу від підприємств, установ, організацій або фізичних осіб.